Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Програма роботи експериментального навчального закладуМіністерство освіти і науки України
Головне управління освіти і науки
Дніпропетровської обласної державної адміністрації
(начальник – Сиченко Віктор Володимирович)
Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
(ректор – Романенко Михайло Ілліч)
Відділ освіти виконкому Жовтоводської міської ради
( начальник – Малоок Олена Іванівна)
Комунальний заклад освіти
навчально-виховний комплекс „Дивосвіт”
із санаторними групами і класами
(директорка – Аракчеєва Валентина Романівна)
П Р О Г Р А М А
роботи експериментального навчального закладу
Міністерства освіти і науки з проблеми
«Розробка моделі «школи сприяння здоров’ю» в навчальних
закладах України різних типів та рівнів акредитації » за темою:
« Управління розвитком життєвої компетентності
особистості в умовах школи сприяння здоров’ю»
( терміни: 2009 – 2016)
м. Жовті Води
2009 рік
П р о г р а м а
дослідно-експериментальної роботи
комунального закладу освіти
навчально-виховного комплексу «Дивосвіт»
із санаторними групами і класами
Тема: «Управління розвитком життєвої компетентності особистості в умовах школи сприяння здоров’ю».
Основна мета: створення сучасної дієвої системи впливів, які сприяють послідовному розвитку життєвих компетенцій особистості, необхідних для формування
самостійного й активного учасника життя.
Термін експерименту: 2009 – 2016 р.р.
Упродовж експерименту планується внести такі зміни до змісту сучасної середньої освіти, до режиму функціонування навчально-виховного комплексу, до системи виховної роботи:
· Організація навчально-виховного процесу в НВК за навчальними планами і програмами, які розробляються педагогічним колективом закладу
і затверджуються відповідним органом державного управління освітою;
· Запровадження освітніх технологій( втому числі управління), що якісно змінюють зміст, структуру, форми і методи, технології навчання і виховання;
· Підвищення ефективності профільного навчання через введення профільних курсів, фахових майстер-класів для професійного визначення учнів
старших класів, розробка і впровадження програми «Школа – ЗНО - ВНЗ».
Завдання експерименту:
· Проаналізувати існуючі в педагогічній теорії і практиці концепції розвитку життєво компетентної особистості;
· Виявити особливості малого міста, які мають вплив на процес адаптації учня та його життєву компетентність;
· Розробити та експериментально перевірити засоби впливу на формування життєвої компетентності;
· З’ясувати основні тенденції розвитку дитини в умовах компетентнісного підходу;
· Створити умови для учнів та вихованців для набуття життєво важливих компетенцій.
· Запровадити моніторинг рівня життєвої компетентності учнів;
· Розробити критерії життєвої компетентності та соціальних навичок учнів;
· Розробити модель компетентного учня, випускника, вчителя;
Етапи експерименту
1. Діагностично- концептуальний етап
( вересень 2009р. – червень 2010 р.)
1.1 Аналіз існуючих в педагогічній теорії і практиці компетентнісно-орієнтованих підходів до розвитку особистості;
1.2 Визначення наступності нового експерименту на базі попереднього;
1.3 Визначення теми експерименту;
1.4 Розробка методологічної моделі управління розвитком життєво компетентної особистості;
1.5 Психодіагностика інтелектуального, духовного, психічного розвитку учнів;
1.6 Розробка нормативно-правової документації і затвердження її у відповідних державних установах:
· Програми науково-дослідницької діяльності;
· Навчальні плани;
· Авторські програми на забезпечення розвитку компетентної особистості;
· Концепції компетентнісного підходу до розвитку особистості;
1.7 Налагодження співробітництва за означеною темою з ДОІППО;
1.8 Створення інформаційної бази даних з існуючої проблеми.
2.Організаційно-прогнозуючий етап
( вересень 2010 р. – червень 2011р.)
1.9 Створення умов для реалізації програми експерименту;
1.10 Проведення діагностики рівня готовності педагогічного колективу до здійснення науково-дослідницької експериментальної роботи;
1.11 Розподіл управлінських функцій;
1.12 Науково-методичне забезпечення експериментальної роботи;
1.13 Теоретичне і практичне оволодіння вчителями системою освітніх технологій, спрямованих на набуття учнями життєво важливих компетенцій;
1.14 Запровадження для всіх учасників експерименту ( учні-батьки-вчителі-випускники) системи навчальних тренінгів і методологічних семінарів-практикумів щодо вивчення засад компетентнісно-орієнтованого підходу;
1.15 Розробка проекту «Компетентна особистість третього тисячоліття»;
1.16 Вивчення запитів старшокласників ( профільний вибір) та потреб суспільства з метою визначення пріоритетів профільності старшої школи, варіативної складової навчальних планів, допрофільної підготовки; 1.17 Організація методичної роботи в контексті реалізації компетентнісного підходу до навчання і виховання.
1.18 Вивчення можливостей навчальних предметів щодо формування основних груп компетентностей учнів, дидактичних основ реалізації компетентнісного підходу ;
1.19 Визначення позитивних та негативних прогнозів експерименту.
3. Формувальний етап
( вересень 2011 р. – червень 2015р.)
3.1 Розробка структурних компонентів моделі управління розвитком життєво компетентної особистості та їх експериментальна перевірка;
3.2 Проведення соціально-педагогічного аналізу впливу педагогічного процесу на розвиток життєвих компетенцій вихованців та школярів;
3.3 Моделювання системи управління школи оздоровчої спрямованості через компетентнісний підхід до розвитку особистості;
3.4 Проведення підсумкових зрізів життєвої компетентності учасників НВП;
3.5 Моніторингові дослідження;
3.6 Дослідження місця інноваційних технологій ( тренінгової, інформаційних та комунікативних, проектних, соціальної практики), демократичного стилю навчання, партнерської взаємодії всіх учасників НВП в процесі розвитку життєво компетентної особистості;
3.7 Вивчення ролі рівня професійної компетенції педагогів комплексу в розвитку компетентної особистості учня;
3.8 Реалізація проекту «Компетентна особистість третього тисячоліття» у структурних підрозділах комплексу ДНЗ, школі, ЕНЦ «Енергія»;
3.9 Розробка і впровадження програми «Школа – ЗНО - ВНЗ».
4.Узагальнюючий етап
( вересень 2015р. – червень 2016р.)
4.1 Оформлення та опис проведення експерименту та його результатів;
4.2 Корегування гіпотези та експериментальної методики дослідження;
4.3 Обробка, визначення надійності та аналіз результатів дослідження;
4.4 Системне оцінювання очікуваних результатів експерименту, науково – практичне подання( конференція)
4.5 Оцінка дієвості науково-практичної моделі управління розвитком життєво компетентної особистості та вироблення пропозицій щодо впровадження в масову шкільну практику;
Структура і функції органу управління експериментом
Для керівництва експериментальною роботою у навчально-виховному комплексі «Дивосвіт» створено науково-методичну раду, що має структуру:
1. Керівник НМР - директор НВК «Дивосвіт» Аракчеєва В.Р.
|
Допоміжне меню
Пошук
Календар
Друзі сайту
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||